افزایش ۲ برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد پست اینستاگرامی شهردار مشهدمقدس در خصوص افتتاح گذر‌های تاریخی محلات و رونمایی از بزرگ‌ترین پرده نقاشی نقالی کشور در مشهد رئیس شورای شهر مشهد: فرآیند ثبت دهم دی‌ماه به عنوان روز ملی مشهدمقدس انجام شده است سلیمی: مدیریت شهری باید به مسائل نوجوانان در برنامه‌های خود توجه کند قدردانی استاندار خراسان رضوی از شهردار مشهدمقدس شهروند خبرنگار | درخواست آسفالت خیابان نظام دوست مشهد شورای ششم پای تاریخ مشهد و هویت امام‌رضایی آن ایستاده است
سرخط خبرها

زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی

  • کد خبر: ۲۳۱۶۱۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی
ایستگاه مترو «باب الجواد علیه السلام» که قرار است محل تشرف زائران به حرم مطهر رضوی باشد، با مشارکت آستان قدس و توسط شهرداری به زیباترین ایستگاه مترو تبدیل خواهد شد. ایستگاهی با معماری سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی که حال و هوای حرم را برای مسافران تداعی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، امسال سالی است که زائران می‌توانند با مترو به زیارت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) مشرف شوند. از همین رو مدیریت شهری مشهد با تلاش شبانه روزی درصدد است تا وعده داده شده برای بهره برداری از فاز نخست خط ۳ مترو مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را عملیاتی کند.

بر این اساس در روز‌های ابتدایی امسال تست گرم این خط با انجام عملیات رفت و برگشت قطار روی ریل انجام شد و پس از این اقدام، عملیات ساخت ایستگاه‌های میدان شهدا، پایانه مسافربری و باب الجواد (ع) و دیگرفعالیت‌های ساخت این پروژه در حال انجام است، اما با توجه به اینکه ایستگاه باب الجواد (ع) مسیر اصلی تشرف به حرم مطهر رضوی از مترو است، شهرداری مشهد در اقدامی مشترک معماران شهرداری و آستان قدس را مأمور کرده است تا معماری این ایستگاه را همانند معماری داخل حرم مطهر رضوی طراحی کنند.

۱۷۰۰ میلیارد تومان تا اتمام ۶ کیلومتر اول

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت فاز نخست خط ۳ مترو مشهد پس از انجام عملیات تست گرم گفت: در ابتدای امسال عملیات تست گرم فاز نخست خط ۳ به طول شش کیلومتر از پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا میدان شهدا به صورت رفت و برگشت انجام شد و اکنون عملیات ساخت این خط در دو نوبت کاری در حال انجام است و عملیات ساخت ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه نزدیک به برنامه زمان بندی و در وضعیت خوبی است و همه تلاشمان برای بهره برداری از این بخش خط ۳ مترو در سال جاری است.   

کیانوش کیامرز با بیان اینکه برای تکمیل شش کیلومتر ابتدایی خط ۳ مترو اعتباری بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود، تصریح کرد: با توجه به پیگیری ها، مبالغ مربوط به اوراق مشارکت جدید از تیر یا مرداد امسال به حساب می‌آید و با توجه به این مبالغ، می‌توانیم تجهیزاتی مانند پله برقی و آسانسور را بخریم. البته تاکنون نیز تعدادی را سفارش داده ایم، اما بخش زیادی باقی مانده است.

پایان عملیات ریل گذاری تا تیرماه

وی تأکید کرد: سرعت پروژه ساخت فاز نخست خط ۳ بسیار خوب پیش می‌رود و در تیر، مرداد و شهریور امسال روز‌های پرکاری را در پیش داریم و امیدواریم تزریق منابع مالی نیز به خوبی صورت گیرد. خوشبختانه ریل گذاری شش کیلومتر ابتدایی خط ۳ مترو از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به صورت رفت و برگشت انجام شده است و فقط در این مسیر دو سوزن باید نصب شود که این سوزن‌ها بیست وپنجم خرداد به دستمان خواهد رسید و تا پایان تیرماه عملیات‌ها در بخش ریل گذاری به اتمام خواهد رسید.

پیشرفت ۸۰ درصدی سازه ایستگاه‌ها

کیامرز با بیان اینکه در بخش سازه‌ای ایستگاه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی، در بخش تجهیزات با پیشرفت ۳۰ درصدی و در بخش معماری با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رو به رو هستیم، ادامه داد: در موضوع ایستگاه باب الجواد (ع) مسائل مربوط به آستان قدس در حال انجام است. معماری این ایستگاه با مشارکت آستان قدس رضوی در حال انجام است و به نوعی این ایستگاه گران‌ترین ایستگاه از نظر معماری در خطوط قطارشهری مشهد محسوب می‌شود.   

وی افزود: معمارانی که در حرم رضوی کار می‌کنند، در این ایستگاه نیز در حال فعالیت هستند و ایستگاه باب الجواد (ع) به نوعی طراحی خواهد شد که وقتی مسافر از قطار پیاده می‌شود، از همان ایستگاه احساس می‌کند که در حرم مطهر رضوی است. بهره برداری از خط ۳ نیز به پایان یافتن عملیات ساخت ایستگاه باب الجواد (ع) وابسته است.   

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره دو ایستگاه دیگر نیز گفت: معماری ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) براساس طراحی شهری انجام می‌شود و معماری ایستگاه میدان شهدا با توجه به ویژگی‌های این میدان برگرفته از پیکره اصلی میدان شهدا خواهد بود.   

وی درباره آخرین وضعیت حفاری تونل‌های قطارشهری در خطوط ۳ و ۴ نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تمرکز پولی و عملیاتی ما در موضوع مترو، روی شش کیلومتر فاز نخست خط ۳ مترو است، سرعت حفاری در تونل‌ها کمی کند است، اما در عین حال کار در حال انجام است و اکنون دستگاه حفار خط ۳ نزدیک میدان امام علی (ع) است و دستگاه حفار خط ۴ نیز از چهارراه گاز عبور کرده است.

ایستگاه باب الجواد (ع) با معماری حرم رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->